Grevagården 2017

Hingstpremiering, riksutställning och handlerklass

OBS! Ändrad plats!

Välkomna till hingstpremiering, riksutställning och handlerklass 2017!

Årets hingstpremiering och riksutställning kommer att arrangeras på Grevagården, Skövde, helgen den 9-10 september 2017. Hingstpremiering med bruksprov kommer att vara under lördagen, och söndagen är vigt åt riksutställningen samt handlerklass för ungdomar.

Lördagskvällen planerar vi att ägna åt en trevlig festmiddag tillsammans. Kostnad 200 kr person, 50 kr för barn upp till och med 12 år. Anmäl senast 30/8 genom att betala middagen till SFFs bankgiro 550-1184. Viktigt att du kommer ihåg att skriva vem betalningen är från, att det gäller middag och antal vuxna resp barn.

Treårstest

Skaraborgs ponnyavel arrangerar treårstest 10/9 på Grevagården. Treåriga fjordhästar är välkomna att delta. Anmäl både till treårstest hos Skaraborgs ponnyavel och till riksutställning via vår internetanmälan. Det kostar alltså 600 kronor + 300 kronor (200 kronor om du har flera) att anmäla till treårstest. Vi är garanterade tio platser på treårstestet - först till kvarn gäller. Fjordhästarna kommer preliminärt göra löshoppningen först av alla. Exteriörbedömningen sker preliminärt på eftermiddagen, och kritik för treårstest ges när hela bedömningenär avslutad.

Förtydligande om treårstest och treårsston. Eftersom först till kvarn gäller för anmälan till treårstest, så är det öppet för alla treåringar att anmäla till treårstest och riksutställningen (observera att det krävs två olika anmälningar), alltså även för ston som ännu inte visats på sommarpremiering eller inte klarat kvalkravet. Vi kommer att återkomma efter styrelsemötet i augusti med besked om de som inte är kvalade bara bedöms för treårstest (utom tävlan i riksutställning) eller om de också ingår i klassen. Men anmäla går bra redan nu, och observera att antalet platser är begränsat.

Boende

Elplats, tältplats och boende på ryttarhotellet bokar du själv på Grevagården .

Boxplats

Box bokas via SFF i samband med anmälan. Kostar 600 kronor som sätts in på SFF:s bankgiro 550-1184, boxen ska vara tömd och godkänd innan avresa.

Kvalificering

OBS!

Ingen kvalificering krävs för att delta i riksutställningen

Propositioner finns här:

Propositioner Grevagården 2017