Fjordhästprofilen

Titeln fjordhästprofil skall tilldelas en medlem som med ett mångårigt arbete främjat fjordhästen till exempel genom avelsarbetet, tävlingar, funktionärsarbetet med mera. Fjordhästprofilutmärkelsen utdelas på stämman och en förhoppning finns att detta skall kunna hållas hemligt fram till denna dag. Att bli Fjordhästprofil skall vara en alldeles särskild utmärkelse som skall sporra andra medlemmar i deras utövande.

Presenten kan variera och beslutas i samband med att man utser Fjordhästprofilen. Diplom tilldelas alltid med motivering om varför man blivit utsedd. Diplom undertecknas av föreningens ordförande. Styrelsens medlemmar, ledamöter och suppleanter kan ej få Fjordhästprofil utmärkelsen under de år man är aktiv i styrelsearbetet.

SFF:s medlemmar kan sända in förslag till styrelsen genom sekreteraren senast den 31/12- 2015, för att sedan efter beslut av styrelsen utdelas på SFF:s ordinarie årsstämma året därpå.

Ibland kan det vara svårt att hitta information på hemsidan. Fyll i kontaktformuläret här intill för att komma i kontakt med någon ur styrelsen eller webmaster.

Vi svarar så fort vi kan på din fråga!

Med vänliga hälsningar/

Svenska Fjordhästföreningen