Tilläggsregistrering

Tilläggsregistrering

Alla hästar som kommer att vara mer än 90 dagar i ett land måste tilläggsregistreras. Tidigare har det räckt att de har med pass från ursprungslandet, men i och med att det kommer krav på en central hästdatabas, så måste det också registreras vilka hästar som finns i landet. Avelshingstar som tas in för en säsong är undantagna detta krav. Många fjordhästar är redan tilläggsregistrerade då de importerades, men om det inte är gjort så måste det alltså göras nu, och passet måste då skickas in i original till registrator. Om hästen har ett svenskt registreringsnummer i sitt pass så vet du att det är klart redan. Kontakta registrator Annerlie Johansson om du har frågor.

Annerli Johansson

Korrebo Björkhem

514 53 Månstad

Telefon: 0707 - 59 79 11

Mail: registrator@fjordhastforeningen.se

Svenska Fjordhästföreningens kansli har telefontid helgfria veckor, måndag till fredag 12.00- 14.00. Övrig tid telefonsvarare, lämna namn, telefonnr, ärende och tid då vi lämpligast når dig, så ringer vi tillbaka till dig. Vid brådskande fall går det även att söka registrator Annerli Johansson på mobil 0707-597911.

Läs mer om pass på Jordbruksverkets hemsida (länk direkt till rätt sida)